Aankomst New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Fam. Dank - WaarBenJij.nu Aankomst New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Fam. Dank - WaarBenJij.nu

Aankomst New York

Door: Fam. Dank

Blijf op de hoogte en volg Fam.

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Gisteren zijn we vanuit Dusseldorf naar New York JFK gevlogen. Rond half vier locale tijd waren we geland maar voor we eenmaal door alle checks van de douane heen waren was het al vijf uur. Om bij het hotel te komen hebben we gebruik gemaakt van het gigantische metrosysteem van New York. Het voordeel van de metro is dat je al wat New Yorkers leert kennen, het nadeel is dat je nog helemaal niets van de stad ziet. Daarom was het heel indrukwekkend toen we weer boven de grond kwamen en we midden tussen de gigantische gebouwen stonden. Omdat we toch de skyline nog wilden gaan bezichtigen hebben we zo snel mogelijk onze koffers bij het hotel gedumpt en zijn we de metro weer ingedoken. Ditmaal kwamen we aan de andere kant van de Hudson rivier uit in Brooklyn. Vanuit hier hadden we een schitterend uitzicht over de immense skyline van Manhattan. Ons plan was om over de bekende Brooklyn Bridge terug te lopen richting Manhattan. Als voetganger loop je hier boven het wegdek in het midden van de brug zodat je een geweldig uitzicht hebt over de stad. De wandeling bleek echter toch een stuk verder dan we van tevoren hadden verwacht waardoor we blij waren toen we de overkant bereikt hadden. Snel nog een paar haltes met de metro voor we bij ons hotel waren. De plaatselijke tijd was inmiddels 12 uur maar onze biologische klok gaf al 6 uur in de ochtend aan. We mogen ons dus vanaf nu trotse inwoner noemen van The City that never sleeps.

• 06 Augustus 2014 - 15:57

Claudia:

Hoi Allemaal,
    Wat leuk,een hele fijne vakantie voor jullie allemaal.
    Maar dat gaat vast lukken.
    Groetjes,xxx Claudia

• 06 Augustus 2014 - 20:17

Trudy:

Hello family!!

Ziet er mooi uit die skyline van the big apple!!
    Geniet, en maak veel foto's, dan kunnen wij meegenieten!!
    Liefs Trudy. xxx