Lancaster - Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Fam. Dank - WaarBenJij.nu Lancaster - Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Fam. Dank - WaarBenJij.nu

Lancaster - Washington

Blijf op de hoogte en volg Fam.

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen hebben we Amish land weer verlaten om richting Washington te vertrekken. Dit is qua afstand niet echt ver maar we hadden van te voren een route uitgestippeld waarbij we de snelweg zo veel mogelijk zouden vermijden. Het grootste gedeelte van de route liep door een zeer groenrijk gebied met veel grote huizen. Het aparte hier is dat hoewel ieder huis hier een groot gazon heeft, er geen grasveldje te zien is dat niet perfect gemaaid is. Toen we in de buurt van Washington kwamen, was het onvermijdelijk om over de snelweg te rijden. Hier werd de weg ook een stuk drukker met gigantisch veel op en afritten. Net voor we bij ons hotel kwamen reden we op een verkeerde afrit waardoor we bijna op de werknemersparkeerplaats van het Pentagon terecht kwamen. Gelukkig konden we deze crisis nog net afwenden door een dubbele doorgetrokken streep te pakken zodat we beneden bij de slagboom geen tekst en uitleg hoefden te geven. Uiteindelijk zijn we gelukkig toch nog bij het hotel aangekomen, waar het helaas een stuk bewolkter was geworden. Komende twee nachten doen we lekker decadent door in het Hilton te slapen. Onze kamer is dan ook super-de-luxe maar we hebben gelukkig ook nog kunnen besparen. Tot onze verassing kregen we bij de receptie te horen dat ook het avondeten inclusief was. Dit was voor ons centen schrapende Hollanders natuurlijk geweldig maar dit betekend wel dat we morgen op tijd weer bij het hotel moeten zijn. We zouden namelijk niet meer met ons zelf kunnen leven als we onszelf een gratis maaltijd door de keel lieten boren.