Washington - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Fam. Dank - WaarBenJij.nu Washington - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Fam. Dank - WaarBenJij.nu

Washington - New York

Blijf op de hoogte en volg Fam.

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag was onze laatste volledige dag in Amerika. Na een stevig ontbijt vertrokken we uit Washington richting Philadelphia. Rond het middaguur kwamen we in Philadelphia aan waar we Independence hall hebben bekeken, in dit gebouw zijn onder andere de onafhankelijkheidsverklaring en grondwet ondertekend. Daarnaast kan je de beroemde Liberty Bell te bekijken. Er stond een rij van ongeveer een uur om binnen in de hal te komen waar de bel tentoongesteld staat. Ook is het mogelijk om naar de andere kant van het gebouw te lopen, hier achter het glas de bel te bekijken en vervolgens de mensen uit te lachen die aan de andere kant van de bel staan en er een uur voor hebben gewacht. Vervolgens zijn we weer in de auto gestapt om richting New York te rijden. We reden midden in de spits over de rondweg van New York welke inmiddels in een waar circuit veranderd was, compleet met talloze gebotste auto’s. Na dit gekkenhuis overleeft te hebben zijn we nog even naar de superstore Walmart gereden waar we een immense parkeerplaats vonden zonder auto’s. Dit leek een uitgesproken kans om Mitchell ook een keer met de asobak te laten rijden. Blijkbaar was het gehele plaatje met Mitchell achter het stuur zo asociaal geworden dat we binnen de kortste keren klem gereden werden door iemand van de security. Tot onze verbazing had Mitchell gewoon een rijbewijs op zak en hadden we blijkbaar een geldige reden om weer verder te gaan. Inmiddels zitten we op de hotelkamer en pakken we onze spullen voor de laatste keer in voor de reis van morgen.

• 14 Augustus 2014 - 19:48

Marianne:

Dat was weer een mooie reis. Leuk om die verslagen te lezen. Inderdaad in Amerika is alles groot-groter-grootst auto's, huizen, tuinen, wegen. Is weer wennen als je terug bent. Een prachtige ervaring rijker.